Sejfy gabinetowe to w zasadzie każde sejfy na dokumenty pieniądze i wartościowe przedmioty. O ile w domu wartościowym przedmiotami będzie biżuteria, droga elektronika, gotówka czy po prostu pamiątki rodzinne, to w firmie będą to przedmioty związane typowo z działalnością tej firmy. To właśnie w celu uporządkowania rodzajów sejfów, zgodnie z ich przeznaczeniem rozróżniono nazwy sejfów.
Sejfy gabinetowe to praktycznie każde sejfy w których bezpiecznie przechowasz przedmioty. W pomieszczeniu biurowym tutaj nazwanym gabinetem będą to z reguły jakieś dokumenty związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, czasami niewielka część gotówki, broń palna, klucze do pojazdów firmowych i pomieszczeń, a czasami także przedmioty związane bezpośrednio z prowadzoną produkcją czy handlem.
Jakie sejfy gabinetowe najchętniej są wybierane do pomieszczeń biurowych?
Zdecydowanie sejfami takimi będą sejfy z nadaną klasą bezpieczeństwa. Chodzi tutaj w zasadzie o dwie rzeczy: bezpieczeństwo przechowywania i możliwość ubezpieczenia sejfu i zawartości. Jak wiadomo tylko sejfy certyfikowane mogą zostać ubezpieczone w agencji ubezpieczeniowej. Często także wymogiem wewnętrznym firmy jest przechowywanie danego rodzaju dokumentu w taki sposób, by osoba nieuprawniona nie uzyskała do niego dostępu. Stąd też stosuje się sejfy gabinetowe o klasie bezpieczeństwa S1.
Sejfy gabinetowe ile kosztują?
W zasadzie najtańsze sejfy gabinetowe z klasą bezpieczeństwa S1 to wydatek rzędu 700 zł netto. Oczywiście sejf w tej cenie będzie mały, wyposażony z reguły jedną półkę lub nawet bez półki, a dostęp do niego będzie chroniony zamkiem na standardowy klucz.
Sejf gabinetowy z dwoma zamkami i dodatkowo ognioodporny to wydatek w okolicach czterech tysięcy złotych. W takim sejfie bez problemu przechowamy dokumenty na wypadek krótkotrwałego pożaru. Często stosowane są w nim dwa klucze, po to by dodatkowo zabezpieczyć dostęp do niego. Tylko dwie osoby jednocześnie będące przy sejfie mogą go otworzyć.